Poglobljeno izobraževanje za mlade (DEFY): Grajenje odpornosti na podnebne krize

Dosedanja zgodba: Raziskovanje naših zmožnosti, da kot vzgojitelji odpremo in držimo prostor(e)

e-Zine

Prenesi

“Začnimo tukaj, s tem, kar čutimo in občutimo v učnih prostorih, ki jih držimo”.

DEFY je eksperiment, ki je nastal skupaj z izobraževalci in za izobraževalce pri čemer raziskuje občutke z vzbujanjem občutkov ter poizveduje v nelagodje s tem, da ga povabi k sebi.

Ukvarja se s te, kako bi lahko – kot izobraževalci:

  • večali svoje zmogljivosti pri soočanju s “težkim znanjem” (ang. difficult knowledge);
  • “ostali s “težavami” in;
  • bili sposobni držati in ohraniti prostor za druge – še posebej za mlade ljudi, s katerimi delamo – da storijo podobno?

Izhodišče DEFY-ja je tukaj in zdaj, med vrstniki in v nas samih (Shorr rad uporablja izraz “temeljni diskurz”).

DEFY ustvarja in organizira prostore za izobraževalce ter sprašuje …

  • Za kaj, kot izobraževalci, v svoji praksi ustvarjamo prostor?
  • Kaj smo se odločili dovoliti spustiti vase?
  • Kaj zadržujemo? Kaj vseeno vstopi?
  • Kaj se nam zdi, da je tisto, kar ne dobi prostora ali časa?
  • Kje so razpoke in možnosti za druge načine sodelovanja, za večjo globino?
  • Ali se ob času, namenjenem razmisleku in refleksiji, zavedamo, kako in zakaj bi se lahko bolj ustvarjalno in poglobljeno lotili teh razpok, vsega nelagodja, ki je nanje vezano in tistega, kar je zaskrbljujoče? Se začne v nas samih in se pomakne v našo prakso?
  • Kdo in kako …

NAMEN PROJEKTA: Ponuditi prostor za izobraževalce:

  • da vzpostavimo bolj intimen odnos z nelagodjem, ki ga prinaša priznavanje kriz zatiranja in propada;
  • da bi šli globlje, pogledali v sence in so-odgovornost v nasilju;
  • da bi začutili te problematike ter namenili pozornost temu, kako se nanje odzivajo naši umi, srca in telesa.

CILJI PROJEKTA:

  • razviti vire, ki bodo izobraževalcem mladih pomagali poglobiti/ preoblikovati njihovo delo na področju globalnega državljanskega izobraževanja (GCE) ter omogočili prostor za raziskovanje in soočanje s “težkim znanjem” (ang. difficult knowledge),  afektivnem sodelovanju, krepitvi odpornosti in kolektivnih odzivih;
  • usposobiti izobraževalce, ki bodo delovali kot razširjevalci virov v različnih okoljih izobraževanja mladih in tako ustvarjali pogoje za nove načine odzivanja na vprašanja ekološke trajnosti;
  • z ustreznim učnim gradivom doseči različne nove javnosti, vključno z izobraževalci in mladimi brez predhodnih izkušenj z GCE.

CILJNE SKUPINE PROJEKTA: učitelji, predavatelji, vzgojitelji, moderatorji, mladinski delavci, aktivisti, pedagoški delavci, ipd. izobraževalci, ki (v kakršnem koli učnem okolju) delajo z mladimi na temah, povezanih z družbeno in ekološko pravičnostjo ter mladi, ki jih tematike povezane z družbeno in ekološko pravičnostjo zanimajo.

OBDOBJE PROJEKTA: 2023 – 2026 (36 mesecev)

PREDVIDENI REZULTAT(I) PROJEKTA:

  • Raziskovalno poročilo, ki bo zajelo trenutne in nastajajoče pristope ter vprašanja izobraževalcev, ki se ukvarjajo z aktivnim državljanskim izobraževanjem na področju podnebnih sprememb z mladimi (eZine).
  • Priročnik (spremljevalec) za usposabljanje trenerjev za izobraževalce z izkušnjami na področju GCE, ki bo okrepil refleksivno prakso in gradil zmogljivosti za transformativno GCE v mladinskih okoljih, pilotno preizkušen s partnerskim osebjem in razširjen prek nacionalnih predstavitvenih dogodkov.
  • Vseevropski program za usposabljanje trenerjev, sestavljen iz spletnega in osebnega transnacionalnega usposabljanja ter dogodkov v živo v vsaki izmed partnerskih držav. Izobraževalci mladih bodo lahko v praksi uporabili svoje znanje iz modulov in se priključili vrstniški medsebojni podpori pri „akcijskih eksperimentih“ s svojimi skupinami mladih.
  • Gradivo, nacionalne delavnice za usposabljanje in spletni vseevropski dogodek za razširjanje, namenjen širšemu občinstvu mladinskih delavcev in izobraževalcev, ki morda niso bili predhodno izpostavljeni GCE, vendar iščejo načine za podporo pozitivnemu vključevanju mladih v okolje in trajnostni razvoj. V gradivu bodo zbrana in posredovana spoznanja iz prejšnjih faz projekta ter bo spodbudilo širok in raznolik krog mladinskih delavcev, da pri svojem delu na področju podnebne krize in z njo povezanih kriz v svojo prakso mladinskega dela vključijo pristope GCE.

PARTNERSKE ORGANIZACIJE: Suas/STAND (Irska), Comhlámh (Irska), finep (Nemčija) in Zavod Voluntariat (Slovenija)

(SO)FINANCIRANJE: Evropska Unija (Program Erasmus+)

VIŠINA (NE)POVRATNIH SREDSTEV: 250.000,00 EUR

 

Nabor povezav do ključnih dokumentov in kanalov projekta najdete tukaj.

V kolikor vas zanima več o samem projektu in bi si želeli (v kakršni koli obliki) postati del naše skupne zgodbe nam pišite na: the.defy.collective@gmail.com in/ali info.voluntariat@gmail.com

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.