[raziskava] Prostovoljstvo v slovenskih in čeških podjetjih

V sklopu češko-slovenske kvalitativne raziskave prostovoljstva na trgu dela nas je partnerje v projektu Zaposljivost mladih skozi prostovoljstvo zanimal tudi interes podjetij za (korporativno) prostovoljstvo. V obeh državah smo zaznali pozitiven odnos do te prakse, vendar pa je ta v Sloveniji nekoliko manj razvita kot na Češkem. Slovenska podjetja v prostovoljstvu znotraj podjetij vidijo številne prednosti in koristi, vendar pa mu na drugi strani ne posvečajo večje pozornosti.

Korporativno prostovoljstvo je dobrodejno tako za zaposlene kot za podjetja. Posamezniki lahko na ta način razvijajo nove veščine, organizacijske in komunikacijske, izrazijo svojo kreativnost, izboljšajo svoj socialni čut, postanejo bolj odprti, samozavestni in odločni. Prav tako so prostovoljske aktivnosti dragocene priložnosti za povezovanje med zaposlenimi, Intervjuvanci v obeh državah so izpostavili tudi, da lahko zadovoljujoče prostovoljske izkušnje pozitivno vplivajo na delovno uspešnost zaposlenih in da na nek način povečujejo lojalnost, ki je sploh dragocena za podjetja. Obenem je prostovoljstvo zanimivo za podjetja zaradi visokega PR potenciala.

Obstaja več oblik korporativnega prostovoljstva v obeh državah: prostovoljstvo med delovnim časom, podpora prostovoljskih aktivnosti zaposlenih izven dela, in druge. A medtem ko na Češkem podjetja težijo k temu, da imajo strategije korporativne družbene odgovornosti (CSR) z natančnim načrtom na področju prostovoljstva, kar jim omogoča dolgoročno načrtovanje prostovoljskih aktivnosti v podjetju, v Slovenijo ni strateškega pristopa. Prostovoljstvo v slovenskih podjetjih večinoma nastopa kot enkratni dogodek oziroma akcija brez prevelikega načrtovanja, čeprav izkušnje s Češke kažejo, da bi več pridobili, če bi se tega lotevali bolj strateško.

V Sloveniji prostovoljstvo še ni integralni del širših in celovitih prostovoljskih strategij prodjetij, družbena odgovornost je še razmeroma nerazvito področje. Glavno priporočilo za slovenska podjetja je tako, da naj se začnejo s prostovoljstvom ukvarjati strateško in razvijejo integralni pristop. Pri tem jim bo lahko v pomoč tudi češko nacionalno poročilo iz tega projekta, v katerem so navedeni tudi nekateri primeri, kako povezati dobrodelnost in prostovoljstvo. V Sloveniji namreč večinoma podjetja izberejo finančno in materialno pomoč, lahko pa bi k temu pogosto dodali še kakšno prostovoljsko aktivnost in aktivirali zaposlene.

Vseeno je treba priznati, da se področje korporativnega prostovoljstva v Sloveniji počasi razvija. Denimo, v enem izmed podjetij so razkrili, da nameravajo v bližji prihodnosti urediti prostovoljski kotiček, v katerem bodo lahko zaposleni prostovoljci delili svoje izkušnje in navdihovali kolege. Treba pa je še dodati, da nihče izmed čeških sogovornikov ni omenil negativnih vplivov prostovoljstva v podjetju, medtem ko so v Sloveniji večkrat izrazili skrb, da bi to povzročilo večjo odsotnost zaposlenih in zmanjšano uspešnost na delovnem mestu. Na Češkem to rešujejo prav z dolgoročnimi načrti, v katerih predvidijo, kdaj bo kdo odsoten in uredijo zamenjave itd.

 

V sklopu projekta smo pripravili tudi priporočila za podjetja:

– Vpeljite prostovoljstvo v podjetje, saj ima številne pozitivne učinke. Zelo pomembno je, da skupne prostovoljske aktivnosti izboljšujejo ekipni duh, ustvarja večjo povezanost med ljudmi in krepi lojalnost.

– Lotevajte se prostovoljskih akcij strateško in na dolgi rok, naj na bodo to samo enkratne akcije.

– Povežite prostovoljstvo s svojo PR strategijo in izboljšajte podobo podjetja v javnosti.

– Učite se od primerov dobrih praks in svoje širite naprej.

– Povežite dobrodelne in prostovoljske aktivnosti – ne donirajte samo denarja, ampak tudi čas in pozornost!

 

Na Češkem se je na prošnjo za sodelovanje odzvalo 14 velikih mednarodnih podjetij, v Sloveniji pa smo opravili deset intervjujev: sedem s predstavniki velikih podjetij, večinoma so bili ti iz kadrovskih oddelkov, in tri s predstavniki Zavoda za zaposlovanje.

Projekt Zaposljivost mladih skozi prostovoljstvo je v okviru programa Program Erasmus+ podprla Evropska komisija. Sodelujoči partnerji: INEX – Sdružení dobrovolných aktivit iz Češke, Zavod Voluntariat iz Slovenije in Solidarites Jeunesses iz Francije.

Celotno raziskavo z nacionalnima poročiloma iz Slovenije in Češke najdete tukaj in daljša priporočila za podjetja v angleščini tukaj.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close